Alla inlägg den 17 februari 2015

Av text123 - 17 februari 2015 23:45

Min älskling är på kurs den här veckan som jobbet har anordnat. På det företaget som håller kursen hade de fått lite fröpåsar i julklapp tydligen och det var något de hade för mycket av och gärna delade med sig utav! Då tänkte han på mig, jag som tjatat så mycket om att jag vill lära mig att börja odla och få igång trädgården, så han plockade med sig fyra olika fröpåsar till mig! Det är så roligt för jag har pratat om det så mycket och han vet att jag vill men inte fått tid att komma igång än. Han köpte ett litet enkelt ihopfällbart växthus till mig i somras också, när jag fyllde år.


Man måste påminna sig själv om att vara tacksam över de små sakerna man får i vardagen! Lär man sig att uppskatta de så skapar det lycka. Jag blev så glad när jag kände att han hade tänkt på mig.


Det jag fick var en påse av varje: persilja, solros, ringblomma och rädisa. Vilken blanding, haha.  

Nu längtar jag till mars-april när man kan börja plantera och odla! Både blommor och grönsaker. Det blir både odling i "växthuset" och plantering av lite buskar i trädgården. 


Av text123 - 17 februari 2015 02:26

Inte allt för otippat så blev Alla hjärtans dag inte som jag hade tänkt mig, fast ändå lite! Det var nämligen så att vi (han) inte hade bokat något bord så jag ringde i sista minuten till det stället vi (jag) hade tänkt oss men det var fullbokat! Jag har en superfin kille men inte någon typisk romantiker. Jag var inte särskilt förvånad över att ingenting var bokat fast lite ledsen blev jag, det hade varit en bra överraskning. Men, i stället för att bete mig som en b**** och bli sur, undra om han verkligen älskar mig? och fråga varför han inte kan skärpa sig för en gångs skull! osv. Så tänkte jag helt enkelt: Jag reagerar istället som han reagerar. Vad tycker han om saken? 


Det fina med min kille är att han säger "Vi kommer på något. Vi åker in och kollar om det finns något ledigt *dit vi ska* och annars hittar vi något annat ? Det finns ju massor av ställen". Jag har alltid kännt mig trygg med honom för att även om han inte fixar världens största grej så är han alltid precis såhär. Han hittar lösningar och är optimistisk när jag oftast blir sur för att det inte blev som det var tänkt. 


Vi åkte in till stan och det var fullt överallt! Vi gick längs en gata på söder förbi restaurang efter restaurang. En utav de drog han in mig på, han hade sett ett ledigt bord. När vi satt där och kollade i menyn så hade de en Alla hjärtans dag-meny och han säger "Ska vi inte satsa på den? Det är ju ändå Alla hjärtans dag! 600 spänn är inte så farligt egentligen för tre rätters.." Åh, jag vet att han har dåligt med pengar just nu och bilen har precis gått sönder och allt.. Jag som satt och kollade på de billigaste rätterna! Jag frågade honom "Är du säker? Det är rätt mycket pengar, vi behöver inte.." och han sa "Någon gång ska man ju njuta också." 


Man ska inte bli sur när det inte blir som man har tänkt sig. Man ska försöka vara neutral med känslorna och fokusera på att det inte blev som det blev för att det ska bli något ännu bättre. Tror man på det, så får man det! 


Jag skulle ha fått en enkel huvudrätt om vi bokat mitt ställen från början men jag fick istället en fördrink, förrätt, huvudrätt, vin, efterrätt och kaffe när vi tvingades vara impulsiva.

Men ska jag vara ärlig, så älskar jag när vi är impulsiva!   

Presentation


Jag skriver vad jag vill.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards