Direktlänk till inlägg 13 februari 2015

Från botten till toppen

Av text123 - 13 februari 2015 19:46

När man befinner sig i dåliga dagar är det lätt att man gör det ännu sämre, men varför är det så? När man får lite motgångar och det är svårt så känner man att man vill bara skita i allt och kasta in handduken helt. Man gör sin situation värre. Man kanske har planer på att sluta röka, börja träna och va en bättre människa och man gör allting samtidigt. Sen lyckas man inte hålla träningen och man får lite skit av omgivningen och ser det som nederlag. Då känns det som att man vill bara röka också, varför inte! Varför ger man upp och även förvärrar situationen? Svaret är så enkelt som att ibland måste man nå botten för att kunna ta sig till toppen. Så lärdomen är att inte vara för hård mot sig själv och om man tar några steg tillbaka, se det som en chans att börja om igen och den här gången verkligen lyckas. 

 
 
Oslofru

Oslofru

16 februari 2015 09:48

Fin blogg, du skriver väldigt bra <3

http://www.oslofru.com

text123

17 februari 2015 02:24

Tack så mycket! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av text123 - 18 februari 2015 22:45

Det enda sättet att slippa beroendet av att röka är att sluta helt på en gång och inte använda nikotinpreparat. Det är det allra bästa, att bara sluta. När jag har lyckats hålla mig fri i veckor eller månader så är det för att jag bestämde mig när ja...

Av text123 - 17 februari 2015 23:45

Min älskling är på kurs den här veckan som jobbet har anordnat. På det företaget som håller kursen hade de fått lite fröpåsar i julklapp tydligen och det var något de hade för mycket av och gärna delade med sig utav! Då tänkte han på mig, jag som tja...

Av text123 - 17 februari 2015 02:26

Inte allt för otippat så blev Alla hjärtans dag inte som jag hade tänkt mig, fast ändå lite! Det var nämligen så att vi (han) inte hade bokat något bord så jag ringde i sista minuten till det stället vi (jag) hade tänkt oss men det var fullbokat! Jag...

Av text123 - 13 februari 2015 13:06

Det är inte lätt att inte bli trodd. Det känns tungt att få höra vem man är eller hur man är när det inte stämmer överens med hur man ser sig själv. Speciellt när det kommer från de närmsta. Man gör allt för att argumentera emot och bevisa sin sak, v...

Av text123 - 12 februari 2015 23:09

Jag bestämde mig för vad jag ville åstadkomma, jag hade en klar bild av vad det innebar och jag kände mig supermotiverad! Det kändes hur lätt som helst första dagen. Det gick helt okej andra dagen. Men sen tredje dagen började jag förhandla med mig s...

Presentation


Jag skriver vad jag vill.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards